Blog

Home  –  Blog

 

Sposoby na zwiększenie zasięgu i zaangażowania w social media

 

Wszystkim firmom na social media zależy, aby zwiększenie zasięgu i zaangażowania grupy docelowej było jak największe. To oczywiste, gdyż szansa na polubienia, komentarze, udostępnienia, a także jeżeli mamy – dotarcie do naszego sklepu na socialach rośnie. Należy pamiętać, że budowa zasięgu i zaangażowania stanowią jedynie elementy wstępne naszego zamierzonego celu, a paliwem napędowym komunikacja, którą stosujemy. 

Zwiększenie zasięgu sprawi, że nasze reklamy ulegną optymalizacji, a publikowane opisy samoistnie dobierane do docelowej grupy odbiorców. Ponadto zasięgi pomagają budować świadomość naszej marki oraz oszczędzać zainwestowany czas w tworzenie contentu. Algorytmy sprawiające, iż koszty wyświetleń będą niższe, przełożą na większe zaangażowanie pod treściami konta firma na social media. Co więcej, uzyskamy informację o kondycji naszego portfolio sprzedażowego w mediach społecznościowych. Wzmożone zaangażowanie to również tanie i dobrze skorelowane grupy remarketingowe powstałe w wyniku dużej aktywności użytkowników.


SEO + ZASIĘG 

Priorytetem przeglądarki Google jest zwiększenie jej użyteczności, firma dąży do zagwarantowania nam jak najbardziej dokładnych wyników wyszukiwania. Warto postawić na unikalny content, żeby ludzie spojrzeli na nasz tekst z całkowicie nowej perspektywy – zależy nam na tym, aby użytkownicy poświęcili naszym treściom więcej czasu niż statystycznie przeznacza przeciętna osoba. Opisy pod postami powinni być unikatowe, oczywiście możemy wzorować się na źródłach dostępnych w Internecie, ale nigdy nie powinniśmy stosować metody KOPIUJ-WKLEJ, ponieważ algorytmy przeglądarki obniżają nasze zasięgi.

Interakcja z użytownikami

Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć o ważnej funkcji osoby odpowiadającej za firmowe social media. Dobra praktyka, to nie ignorować użytkowników publikujących komentarzy na naszym profilu – powinniśmy odpowiadać. Użytkownicy lubią być doceniani, dlatego za udostępnienia, dobre słowa – podziękujmy, na słowa krytyki – merytorycznie odpowiedzmy. Pamiętajmy o sposobie odpowiadania na komentarze. Zapewniamy, że odpowiednio i rzeczowo prowadzona dyskusja z użytkownikami pozwala na poszerzanie grona naszej społeczności i wzrost jej zaangażowania. 

Eksperymentuj 

Brak udostępnień Twoich postów, może oznaczać, że dostarczana treść jest zbyt monotonna. W celu zwiększenie zasięgu i zaangażowania należy wykorzystać różne kanały dostarczania informacji. Przetestuj i sprawdź, który rodzaj najbardziej będzie odpowiadać twojemu gronu odbiorców, mogą to być filmiki video, fotografie, linki, live’y. 

Godzina publikacji 

Dzień i godzina publikacji jak najbardziej mają wpływ na zasięg naszych postów. Wszystko zależy od grup odbiorców i zaplecza czasowego, który przeznaczają na przeglądanie profilu firmowego na social media. Najlepiej to sprawdzić w statystykach, które są dostępne w ustawieniach – wtedy zyskamy wiedzę kiedy i w jakich godzinach nasi użytkownicy spędzają najwięcej czasu. Przykładowo, Facebook oferuje możliwość sprawdzenia w jakie dni i godziny nasi fani byli aktywni, także które publikacje osiągnęły największe zasięgi. 

Tworzenie dłuższych postów

Dłuższe posty nie muszą od razu sprawiać rezygnacji z czytania u potencjalnych użytkowników. Od dłuższego czasu użytkownicy zaczynają przejawiać zainteresowanie czy oferowane treści oferują jakiś content i mogą wnieść jakąś dawkę wiedzy. Ponadto zwracają uwagę na to, jak złożona została publikacja, także na walory estetyczne – wtedy na pewno będą mieli poczucie, że osoba, która pisała post, tworzyła go poważnie traktując swoją społeczność. Warto dzielić tekst na listy punktowane, korzystać z kolorowych punktorów, zadbać o odpowiednie światło, a także spojrzeć na tekst jeszcze raz i wyłapać błędy. 

Storytelling

Formą przekazywania contentu, która bardzo dobrze przyjęta została w mediach społecznościowych jest storytelling, który zrewolucjonizował formę opowiadania online. Firma dostarcza w ten sposób klientowi pewnego rodzaju emocji i sprawia, że tworzona komunikacja zaczyna stanowić element naszego życia. Należy wyróżnić swoją markę na tle konkurencji i stworzyć silne więzi z odbiorcami swojej firmy. Narzędzie storytellingu pozwala Nam na budowanie długotrwałych relacji, które pozwalają na utożsamianie grupie docelowej z prezentowanym światem. Należy zwizualizować sobie swojego odbiorcę i sprawdzić jakie są wobec Nas oczekiwania, zadać sobie pytania do jakich treści najchętniej lubi zaglądać. Najlepiej oglądane są treści: Kim jestem, Dlaczego tutaj jestem, Wizja, Uczące. Jeżeli firma chce zwiększyć zasięg i zaangażowanie w social media, to taka forma przekazywania z pewnością sprawdzi się. 

Pokaż się!

Firmowe social media to świetny sposób na zwiększenie zasięgu dzięki wyrażenia swojego przekazu do Twojej społeczności. Warto promować się, chociażby poprzez umieszczenie przycisku naszych mediów społecznościowych na stronie internetowej. Takie guziki nie są przeszkodą w odbieraniu treści, ponadto można dodać opcje bezpośredniego udostępniania na różne media społecznościowe. W ten sposób z pewnością zaoszczędzimy sobie czasu na kopiowanie i przenoszenie linku na dane medium. 

Istnieje wiele technik i sposobów na zwiększenie zasięgu i zaangażowania w mediach społecznościowych. Warto eksperymentować, by zobaczyć, które będą adekwatne do tworzonych przez Ciebie treści. Jedno jest pewne, zasięg i zaangażowanie to paliwo dla Twojego konta firmowego w social media, zatem zalecamy wykorzystanie kreatywnych możliwości, aby powiększać społeczność i dostarczać jej rzeczowy content.

Źródła:

https://marketerplus.pl/teksty/artykul-z-wydania-drukowanego/jak-zwiekszyc-zasieg-i-zaangazowanie-w-mediach-spolecznosciowych/

https://rocketspace.pl/czy-storytelling-jest-wszedzie/