Potęga mediów społecznościowych
Social media to w tym momencie najszybsze, najłatwiejsze i jedno z najpotężniejszych narzędzi do budowania zasięgu marki. Trudno sobie wyobrazić, aby największe firmy, unikały aktywności w mediach społecznościowych. Temat ten nie dotyczy jednak tylko wielkich przedsiębiorstw — to pole działania, na którym powinna być skoncentrowana każda marka, chcąca budować swoją rozpoznawalność i wchodzić w interakcje z odbiorcami. Obsługa social media to poza udostępnianiem zdjęć, materiałów wideo czy tekstu, znacznie bardziej rozbudowany obszar. Pozwala na nawiązywanie i utrzymywanie relacji, wielokierunkową wymianę doświadczeń i krótki czas reakcji np. za pomocą polubień i komentarzy. Za pomocą platform społecznościowych możemy tworzyć zaangażowaną społeczność i być w stałym kontakcie z klientami. Obsługa wspierania produktu lub usługi dzięki social mediom skraca dystans pomiędzy marką a grupą docelową.
W czym tkwi przewaga Social Media nad tradycyjnymi środkami dotarcia do klienta?
W odróżnieniu od działań offline, które mają na celu promocję, ale niewchodzących z odbiorcą w interakcję, social media zapewniają dwustronną komunikację i uzyskanie szybkiego feedbacku. Zainteresowanie marką i efektywność jej działań w mediach społecznościowych jest mierzone poprzez zaangażowanie odbiorców, liczbę obserwujących i zasięgi. Często to właśnie dobrze i ciekawie prowadzone konta są bardziej atrakcyjne dla konsumentów i w większych stopniu wpływają na ich decyzje zakupowe niż nawet najbardziej skuteczne kampanie reklamowe.
Odpowiednio prowadzone profile w mediach społecznościowych budują świadomość i rozpoznawalność marki, zaufanie wśród obecnych i potencjalnych klientów. Mając wgląd w profile i opinie odbiorców w social media, kreowanie i personalizowanie komunikatów oraz ofert jest łatwiejsze i bardziej efektywne. Dobrze dopasowana agencja Public Relations, która obsługuje media społecznościowe to istotny element szybkiego zaistnienia w świecie online. Tworzymy content, stale monitorujemy social media i wspieramy w działaniach wizerunkowych. Dopasujemy rozwiązania, także narzędzia do budowania zasięgu odpowiednio do grupy odbiorczej. Chociaż siedzibą naszej agencji jest Wrocław, to działamy wszędzie, zapewniając kompleksowe i profesjonalne działania.
Jak wybrać platformę Social Media?
Wybór odpowiedniej platformy społecznościowej, na której będziemy promować naszą firmę, bywa niełatwy. Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań. Jednak niezmiennie prym wiodą Facebook, Instagram, YouTube, Linkedin, Twitter, ponadto najmłodszy, ale równie potężny i rozwijający w ekspresowym tempie TikTok. Czy zatem, skoro opcji jest tak wiele, warto być obecnym we wszystkich kanałach social media?
Zbyt duża ilość profili na platformach społecznościowych może skutkować duplikowaniem treści bądź zaniedbaniem. Warto skupić się tylko na kilku mediach, które będą zgodne z charakterem działalności firmy i jej grupą docelową, także celami biznesowymi. Wybranie konkretnych platform i skoncentrowanie na tworzeniu tam jakościowych treści przyniesie dużo większe efekty niż bycie obecnym we wszystkich kanałach bez odpowiedniej aktywności, spójności czy pomysłu. Każda z platform może wpłynąć na wizerunek firmy, zwiększenie zasięgów czy promocję produktów i usług. Jednak podejmując decyzję o wyborze, warto zwrócić uwagę na specyfikę branży i jej klientów, także na to, jak działają konkretne social media.
Dla przykładu, jeżeli nie masz w planach tworzenia materiałów wideo, tworzenie konta na YouTube nie będzie potrzebne. Jeśli jesteś firmą o profilu stricte biznesowym, profil na Linkedin to must have. Jeżeli oferujesz i sprzedajesz produkty lub usługi, należałoby skupić się na Facebooku i Instagramie i komunikować za pomocą spójnych, estetycznych zdjęć. TikTok to krótkie materiały wideo o charakterze rozrywkowym bądź edukacyjnym, dlatego, jeżeli taki format pasuje do twojej marki, warto zainteresowanym być tym medium.
Czasem, nawet mimo regularności w publikowaniu treści na konkretnych portalach społecznościowych, uzyskanie efektów i zrealizowanie założonych celów może być niezadowalające. Nasza agencja Public Relations Wrocław oferuje audyt i doradztwo w zakresie social media, tak aby wdrożone działania i obsługa mediów społecznościowych pozwoliły na uzyskanie zadowalających wyników i zaoszczędziły czas oraz środki finansowe.
“Right content, in a right place”, czyli monitoring mediów społecznościowych
Monitoring social media to nic innego jak analiza opinii i komentarzy oraz śledzenie w czasie rzeczywistym postów i dyskusji, które angażują naszą społeczność. W ramach oferty agencji September PR Wrocław monitorujemy wejścia na profile, polubienia, interakcje i udostępniane treści. Dzięki regularnej obserwacji social media mamy większy wpływ na działania związane z kreowaniem wizerunku marki, a interakcje z odbiorcami wzmacniają zaufanie i zaangażowanie wśród społeczności. Za pomocą analizy w social mediach można mierzyć popularność, zasięg i efektywność działań marketingowych, ponadto sprawdzać co przypadło do gustu naszym odbiorcom, a co niekoniecznie. Śledzenie wzmianek i opinii o marce, umożliwia szybsze reagowanie, odpowiadanie na pytania bądź wątpliwości i dbanie o wizerunek w oczach odbiorców.
Monitoring mediów społecznościowych to nie tylko obserwacja otoczenia naszej marki. To również śledzenie trendów w branży i internecie, dzięki czemu mamy przewagę nad konkurencją a tworzone i publikowane przez nas komunikaty mają szansę trafić w aktualnie panujące trendy i tym samym dotrzeć do szerszej publiczności.
Agencja PR Wrocław — obsługa social media
Jeżeli zależy nam na profesjonalnej obsłudze social media, która będzie przynosić efekty i zwiększać liczbę osób zainteresowanych marką, warto zdecydować się na usługi profesjonalnej agencji Public Relations. W komunikacji z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych, trzeba czuwać zawsze online. Dotyczy to nie tylko regularnego publikowania treści, ale również, a może przede wszystkim monitorowania aktywności odbiorców i reagowania na wzmianki o marce. Stały nadzór i obsługa social media to działania czasochłonne, które bez wdrożenia odpowiedniej strategii mogą spowodować straty finansowe i nie przynieść oczekiwanych efektów. Dlatego warto korzystać z pomocy ekspertów, którzy zadbają o budowanie oczekiwanego wizerunku na portalach społecznościowych, co może zwiększyć liczbę i zaangażowanie użytkowników. Jako agencja September PR Wrocław dobierzemy odpowiednie kanały social media, przygotujemy kampanie i content oraz pomożemy w budowaniu zasięgu. Wszystkie działania są poprzedzone audytem, który pozwala na precyzyjne określenie obszarów, w których marka powinna się znaleźć. Dzięki ujednoliceniu szaty graficznej w social media, monitoringu trendów i otoczenia marki oraz także regularności w publikacji zadbamy o to, aby obecność na portalach społecznościowych przynosiła jak największe korzyści!
źródła:


