Blog

Home  –  Blog

Na czym polega Personal Branding i jakie daje korzyści?

Personal Branding to hasło, które na pewno każdy z nas kiedyś zdołał usłyszeć, ale nie do końca wie z czym jest związane. Budowanie marki osobistej, bo tym właśnie jest Personal Branding, to działania związane z kreowaniem swojej osoby, także podpisywanie swoim nazwiskiem pod wszystkim co robimy i mówimy. Precyzując, to dobrze zaplanowany i przemyślany proces zarządzania własną karierą wraz z życiem osobistym.

Budowanie strategii w obszarze marka osobista

Gdy planujemy budowanie własnego wizerunku zgodnie z założeniami Personal Branding, należy przemyśleć strategię w obszarze marka osobista. Podejmując takie zadania, trzeba przeprowadzić analizę swojej osoby, umiejętności, także wady, zalety i cech osobowości. Dobrą praktyką będzie skorzystanie z doświadczenia eksperta z agencja Public Relations, ukierunkowującego nasze starania ku zamierzonemu celowi oraz pomagającego zwiększyć efektywność działań. W dobie digitalu i szeroko rozwiniętej informatyzacji prowadzenie własnej ścieżki kariery to tzw. „must have”. Aktualnie, gdy mamy powszechny dostęp do Internetu, silna marka pozwala na osiągnięcie przewagi nad konkurencją na rynku. Efekty Personal Branding są niezwykle ważne, praca nad wizerunkiem powinna ukazywać naszą wiarygodność i autentyczność. Jedynie wtedy, w połączeniu z dobrą organizacją, a także dobrze zaplanowaną strategią będziemy mogli osiągnąć wyznaczony sobie cel.

Dla kogo?

Personal Branding to rozwiązanie przede wszystkim dla osób, dążących do zakomunikowania czegoś istotnego w swojej dziedzinie. Kreowaniem zjawiska, którym jest marka osobista powinny zainteresować się nie tylko celebryci, politycy i ludzie ze świata mediów, ale również przedsiębiorcy, managerowie na wyższych szczeblach, również eksperci branży PR. Należy podkreślić i napisać w wprost – każdy z nas codziennie buduje własną marka osobista. Jedni z nas robią to świadomie, inni po prostu nie. Lepiej wziąć sprawy w swoje ręce i zacząć budować marka osobista, niż pozostawić ją przypadkowi.

Jaka powinna być marka osobista?

Tak jak wcześniej wspomnieliśmy, Personal Branding to proces trwały, zatem trudno zbudować silną markę z dnia na dzień, zatem na efekty trzeba trochę poczekać. Istotnym będzie z pewnością analiza SWOT i odpowiedzenie sobie na pytania:

Jakie są moje mocne strony?

Jakie są moje słabe strony?

Czy istnieją szanse, które będę mógł wykorzystać?

Które zagrożenia na mnie czekają?

Analiza SWOT będzie solidnym fundamentem przyszłych działań ku kierunkowi budowania marka osobista Następnie warto określić specjalizację i obszary działania oraz grupy docelowe, bo przecież chcielibyśmy uniknąć kierowania naszych treści do każdego. Realizując te aspekty, dobrze, by zadbać o stworzenie person potencjalnych Klientów. Zatem jaka powinna być nasza marka osobista?

Uczciwa

Autentyczna

Wyróżniająca się

Spójna

Skierowana do właściwych ludzi

Marka osobista i jej kreacja mają wiele zastosowań i niosą za sobą szereg korzyści, dających przewagę konkurencyjną. Działania Personal Branding powinny być oparte na solidnych fundamentach, a zamierzone cele osiągniemy tylko poprzez długoterminowe i stałe działania w tym kierunku. Tylko wtedy możemy liczyć na widoczność efektów. W tym wszystkim pamiętajmy również, aby skorzystać z pomocy specjalisty z agencja September PR – pomoże nam on w koordynowaniu naszych działań.

Źródła:

https://sprawnymarketing.pl/blog/personal-branding/

https://marketerplus.pl/teksty/artykuly/personal-branding-marketingowy-wymysl-czy-skuteczna-koncepcja-na-osiagniecie-sukcesu/

https://sm-manager.pl/artykul/personal-branding-czyli-rzecz-o-budowaniu-marki-osobistej-w-2019-roku

https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-na-czym-polega-personal-branding