Budowanie wizerunku firmy wśród pracowników
Pojęcie Employer Branding to pojęcie które funkcjonuje od lat 90. XX wieku. Termin ten oznacza dosłownie wizerunek marki pracodawcy (a dokładniej jego budowanie) i jest raczej spotykany w korporacjach niż lokalnych przedsiębiorstwach. Dbanie o spójny i wiarygodny wizerunek firmy to jeden z elementów, który pozwoli na wykreowanie atrakcyjnego miejsca pracy dla przyszłych pracowników, które przyciągnie młode talenty i wykwalifikowanych specjalistów.
Employer Branding wewnętrzny i zewnętrzny
Wyróżnia się dwa rodzaje Employer Branding, których działania są ukierunkowane na obecnych i potencjalnych podwładnych. Dlatego też możemy wyodrębnić Employer Branding wewnętrzny oraz zewnętrzny. Budując wizerunek pracodawcy, w pierwszej kolejności należy zdecydować o zaangażowaniu istniejącej już kadry, a następnie można myśleć o ukierunkowaniu swoich działań na kreowaniu wizerunku firmy jakiego oczekiwaliby pracownicy.
Employer Branding wewnętrzny polega na tworzeniu dobrej atmosfery oraz ścieżek rozwoju w firmie dla aktualnie zatrudnionego zespołu. Wszystko po to, by poznać czynniki motywujące pracowników i zbudować politykę personalną. Działania wewnętrzne to
m. in. przeprowadzenie rekrutacji, programy rozwojowe, przejrzysta komunikacja, ponadto przedstawienie ścieżki rozwoju. Z kolei działania Employer Branding zewnętrzne powinny zostać wdrożone, gdy wewnętrzny obszar polityki personalnej zostanie uporządkowany. Mają one za cel postrzeganie przedsiębiorstwa na rynku z jak najlepszej strony. To jak wizerunek firmy będzie wyglądać na tle konkurencji – może w ogromnej mierze zależeć od pracowników w naszym teamie. Ostatnie lata pokazały, że firmy mocno ukierunkowały swoje posunięcia w stronę studentów, chociażby aby zaoferować im staże czy praktyki.
Strategia Employer Branding w firmie
Jeżeli pracodawca postanowił wdrożyć strategię Employer Branding w życie swojej firmy, warto zadbać o odpowiedni marketing treści. Przemyślana komunikacja podkreśli wartości oraz autentyczność Twojego przedsiębiorstwa. Jako agencja Public Relations z miasta Wrocław, która wspierała nie jedne działania Employer Branding naszych Klientów, doskonale wiem, że dodawana którą będą czytać przyszli i obecni pracownicy firmy ma ogromne znaczenie. Narzędziami EB, o których warto pomyśleć, to z pewnością utworzenie zakładki „kariera” na stronie głównej, a także zadbanie o konto firmowe na LinkedIn, będący idealnym środowiskiem pozwalającym na dostrzeżenie Twojej firmy potencjalnym pracownikom. Ważne, aby treści były oryginalne, oddawały specyfikę przedsiębiorstwa i na bieżąco aktualizowane.
Coraz więcej firm z Wrocławia planuje wdrożenie strategii Employer Branding, mających na celu dbanie o pozytywny wizerunek w oparciu o potrzeby i zainteresowania potencjalnych pracowników. Agencja September PR świadczy usługi na terenie miasta Wrocław, Warszawy i pozostałych miast na terenie kraju. Pomożemy zorganizować targi pracy, przygotujemy materiały reklamowe takie jak broszury, plakaty, ulotki, wizytówki, jesteśmy również w stanie zorganizować promocję w prasie i zapewnić wiele innych działań z zakresu Employer Branding.
Zadając pytanie „Czy działania Employer Branding mają sens?” Odpowiadamy: Oczywiście, że tak. Zadowolony pracownik to bardziej efektowny, zaangażowany i produktywny członek zespołu. To również doskonała wizytówka pracodawcy, a jak wiadomo przedsiębiorstwa mające dobre opinie na rynku pracy, częściej pozyskują w trakcie procesu rekrutacji zdolne osoby.
Źródła:


